lördag 30 juni 2012

Effektivitet

Hemma igen efter att igår kl. 16.15 lämnade huset för att köra till torpet. Typiskt oss att köra 100%.
Under dagen hade vi jobbat, besökt vår bank på varsitt håll då S blockerat båda våra bankdosor. Jag köpte bröllopspresenter från tre olika insamlingar (inte min tur nästa gång), champagne och choklad till våra underbara grannar som lånar ut en del av sitt hus för alla våra kartonger som inte ryms inne i huset och en klänning till festen ikväll. Hämtade sonen på förskolan och körde hem till hans farmor och farfar för att lämna honom över natten till hans förtjusning. Med enorm separationsångest åkte jag hem för att packa allt som vi kan ha i torpet som gamla sängkläder, handdukar och dukar.
J kom hem och hade hyrt släp på vägen. Vi packade släpet med elrör och avloppsrör som blev över efter stambytet. Mot Västerås där jag hoppade in på Ikea och köpte oss en Hemnes dagbädd och överkast. J köpte lister på Byggmax och sen åkte till tillsammans till Bauhaus för att köpa en varmvattenberedare som tyvärr var slut på både byggvaruhuset och centrallagret.
Mot torpet och 21.00 var vi framme. Packade in och tände i vedspisen. Tog sen varsin kall öl från kylväskan och satte oss i paviljongen. Ensamtid tillsammans och vad gjorde vi? Pratade givetvis om vår underbara son. :-) 
När mörkret kom gick vi in och kollade på en riktigt bra film innan vi somnade med regnets lugnande utanför.

Sov till 9.00 och drack godaste pulverkaffet. Tänk att pulverkaffe i en kaffekopp med öra är så gott i ett litet gammalt torp? Hemma är det krav minsann.
J målade barnrumsgolvet en sista gång och sen var det dags att flytta vår enorma brädhög. Vi beundrades över hur träplankor kan vara så vackra. Vi njöt under hela tiden både med att bära och lägga rätt.

Sen packade vi släpet med min lilla kökssoffa som jag slitit med under en hel vecka sommaren 2007. Den får stå i S rum härhemma innan vi byggt ut torpet. Åkte förbi min vän i Nora som ville ha hjälp att få hem ett par väskor till Sthlm då hon med en 2,5 åring, bebis på 2,5 månad, syskonvagn och 100 andra väskor ska ta tåget hem på måndag. Hon är så jäkla grym måste jag säga.

Härligt dygn med mycket kvalitétssnack .... :-)

Snart ska jag på bröllopsfest!! Kul!

Ha en underbar helg!! Imorgon blir det Gröna Lund för vår del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar