torsdag 14 juni 2012

Mycket har hänt och mycket händer!

Jag är galet förtjust i före- och efterbilder


 Såhär såg torpets lilla vardagsrum ut när jag köpte det.



 Nytt massivt trägolv

 Torpet var i stort behov av en ny skorsten och ett nytt tak



 Träffade min J sommaren efter jag köpt det. Tack för det! :-)


 
 "Köket" första året. :-) Micron står på en flyttkartong till vänster. I sommar får vi äntligen ett riktigt kök. :-)

 Sommar 2009
Bort med den gräsliga Asfaboarden. Lite oroliga var vi innan då vi inte hade en aning om vad vi skulle hitta under. Det visade sig vara en torr och vacker fasad av breda bräder. Torpets asfaboard spikades upp 1917.
Vi såg därefter att timret under brädpanelen och kunde inte kontrollera våra händer. Ett par dagar senare fick vi detta resultat, ett resultat jag bara fantiserat om i mina vildaste fantasier.
Jag blev som ett barn på julafton.


 Det färdiga resultatet sommaren 2009 (sista sommaren utan barn ;-) )
Ca 350 st smidda spikar och ett bedårande torp blev belöningen efter allt slit.

Igår ringde borrfirman och var mycket glada över borrningen vid torpet. 70 m behövde de "bara" borra och det fanns hur mycket vatten som helst. :-)
Ni ser att gamla brunnens kvalitét är sådär. :-)

Gårdspumpen på bilden blev lagad 2008 då den spruckit invändigt efter alla år som den inte använts. Jag målade den i en härlig grön nyans med gulddetaljer. Den är rolig att leka med tycker min lilla kille.

Nu åker vi dit till midsommar och jag ska vattna hela trädgården den helgen. hehe

Ha en underbar dag!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar