lördag 9 juni 2012

Ribbeliribba

Idag skulle vi ha varit på bröllop, men iom att sonen fick vattkoppor så fick J gå ensam. Jättetråkigt då jag verkligen tycker om de som ska säga JA till varandra. Jag bad J ta många fina kort.
Härhemma städar vi ur skåpen och lekar leken densomslängermestärbäst! S slänger allt från fjärrkontroller till sina favoritleksaker så jag får vara på min vakt. :-)
Nu sover han och jag sitter i solen.
Jag hämtade tidigare ut ett paket från Bokus med nya kokböcker med recept från medelhavet. Jag älskar kokböcker och har en dröm att skriva en egen kokbok, men det får blir ett projekt senare i live. :-)

På nationaldagen packade vi ner mat och tog bilen till Skokloster. Underbart vackert! Tände vår lilla engångsgrill på en sten vid vattnet och grillade korv och köttbullar. Vi låg på en filt alla tre och såg de mörka molen närma sig. :-) Vi gick till lilla båthamnen och såg över mälaren bort till Granby strand. Ett nytt villaområde som ligger i Sigtuna kommun. Vi kollade in tomterna för två år sedan, men det föll pga avståndet till ett centrum. Det har blivit jättefint och vill man bo nära vatten och på landet är det optimalt.
Skokloster ligger i Håbo kommun och är verkligen lantligt beläget. Vi tog en annan väg hem och körde mot Bålsta. Där har vi också kikat på tomter och det riktigt seriöst. Vi åkte till ett område jag varit nyfiken på sedan en tid och jag föll direkt. Precis så vill jag bo! Nära vatten, nära förskola, hyffsat nära ett centrum, bra pendlingsmöjligheter till mitt jobb och till Sthlm. Möjlighet att ha båt då båtplats ingår i tomten. Vi kan ta oss till bl.a  Enköping, Strängnäs och Sigtuna med båt. Vi båda älskar båtlivet och har en stark längtan efter det.

Det finns nog en mening med att husförsäljningen tar sin tid?

Vi har en till visning nästa helg och går inte det vägen så tar vi bort annonsen från Hemnet. Vi kommer då att ta kontakt med en arkitekt och få hjälp med att rita upp en carport med en altan ovan. Skicka in bygglovet där vi ansöker om att byta kulör på tak och hus. 

Vitt hus med silvergrått tegeltak och silvergrå vattenavrinning
eller
Ljusgrått hus med mörkgrått tegeltak och mörkgrå vattenavrinning

Lutar åt ett vitt hus för min del. :-)

Det blir ett ribbstaket, altangolv och carport i trä. Vi kommer också att ta bort altanväggarna så att det även där blir ett träribbat räcke. Kommer bli superfint.

Ha nu en trevlig helg!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar