fredag 3 augusti 2012

Grillpremiären blev inte riktigt 100

Igår premiärgrillade vi och det blev lite av en flopp! Gasen tog slut 2 min innan grönsakerna hade varit perfekta. :-) Men köttet hann bli klart och det blev helt perfekt grillat. Tyvärr smakade de färdigglaserade revbensspjällen skit så vi slängde dem. Aldrig mer!
Vi är så nöjda och glada över valet av grill. Jag har hittat en kokbok jag köpte för ett par år sedan med massvis av grillrecept med inspiration från Medelhavet. Mat i vår smak helt enkelt.

För att få vardagen att flyta på så skriver vi matsedel från Torsdag till Onsdag. Jag storhandlar på onsdagar då jag inte hämtar på förskolan. Ser det som egentid helt enkelt. Dessutom tycker jag att det är avkopplande och roligt. :-)
Mat och matlagning är ett stort intresse för mig och det märktes när jag ställde mig på vågen imorse. Maten i sig blir jag inte tjock av utan det är allt socker som jag äter. Vi har släppt allt i sommar och det får jag ta igen nu. J har gått ner i vikt då han jobbar med kroppen hela dagarna, men inte jag inte.

Nu blir det inga snabba kolhydrater fram till 1 advent!!

GI-kost och träning!!!

Att det ska vara så svårt! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar