fredag 10 augusti 2012

Kultur

Resan till Mallorca kändes rätt, men ändå så fel! Avbokat!

Jag älskar inte bara resan, utan hela planeringen. Vår son gillar inte att bada och han gillar heller inte solen. I nuläget ska jag tillägga. Jag trivs med alla olika resesätt och allt handlar om i vilket fas i livet jag är. Vad får jag ut av resan. Vad får min son ut av resan. Och framförallt, vad får vår familj ut av resan.
Sista två resorna har vi valt All inclusive på hotellen. Anledningen till det är dels att vi inte rest själva och dels för att det har varit lättare när vi haft en rymmare med oss.
Efter förra resan insåg vi att S vill att det ska hända saker och han är dessutom fantastiskt lätt att hitta på aktiviteter med. Oftast! :-)
Ett fint hotell på Mallorca för mycket pengar är inte det vi vill just i år. När vi sen har 2 barn som vill bada och leka så passar det alldeles utmärkt.

Nöjda barn = Nöjda föräldrar
Nöjda föräldrar = Inte alltid nöjda barn

Jag har länder och platser på min lilla lista som jag hoppas att jag ska få checka av en efter en framöver i livet. Italien som land har alltid varit ett drömresmål. Rom som storstad. Sicilien och Sardinien som öar. Toscana som region med både Florens, Siena m.fl.
Matkulturen. Vinkulturen. Vackra människor. Landskapen. Arkitekturen. Dess historia. m.m.

Mallorca? Nej, vi åker till Sicilien eller Rom. Datum och priset får avgöra.
Min resa genom Italien startar Oktober 2012.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar