onsdag 7 mars 2012

Snart Vår!

 Får jag presentera Mr Ture Tupp! Han är så ful att han är snygg. Tänkte lägga våra målade ägg i den på påskafton. Man kan egentligen ha vad som helst i Ture Tupps lilla korg.
Jag köpte den i en liten butik i min jobbkommun som säljer fina hantverk och inredning till låga priser. Det är en daglig verksamhet där några av våra tjejer och killar har sin sysselsättning. De är grymt serviceinriktade och trivs verkligen på sin arbetsplats.
Nu står Mr Ture Tupp på murstocken och väntar in påsken. Hemma hos oss påskpyntar vi hela mars och halva april då påsken är så galet kort. Vi har endast tre påsksaker så det är inte så märkvärdigt. :-)



Jag har inte hunnit lägga ut mitt överkast som jag pratade om. Jag åkte till Ikea och köpte många meter tyg. Sedan sydde jag ihop ett överkast i ett mönster som jag gillade. Det kommer att passa bra i vårt sovrum i torpet där det är så vitt i övrigt. Jag längtar till det stora huset där jag får ha mitt hobbyhörn. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar