tisdag 21 februari 2012

Projekt lapptäcke


ROSMARIE Metervara IKEA




DITTE Metervara IKEA
BOMULL Metervara IKEA


Ända sedan jag köpte torpet så har jag haft tankar på att sy oss ett överkast till vår säng. Vårt sovrum är 4 kvm stort där vi har en säng 160 cm och en brudkista. Väggarna är vita, ett snedtak med vit träpanel och furugolv. De tre hyllorna vi har är målade i en härlig grön färg. Lapptäcket kommer att gå i vitt, grått med med tygen på bildern. Det blir inte de klassiska rutorna utan jag vill ha tyget i längder så att det blir ett randigt mönster. Jag kommer att ta två gamla sovtäcken som vi ha hemma som vi sällan använder. Jag kommer även att sy en hissgardin i det grå rostyget så att vi slipper ha en handduk för fönstret på natten. ;-) Så idag blir det en tripp till Ikea när Johan kommer hem från jobbet. Stackars mig att behöva åka utan man och barn till Ikea en lugn tisdagskväll.
Härligt att sätta en modern prägel på vårt stora hus och pluttipluttprägel på vårt lilla minitorp. :-)

Hoppas aldrig att projekten tar slut för jag är inte mycket för att bara vara. ;-) För mig är vila att vara kreativ. Jag blir stressad av att vara still. Tänk vad olika vi kan vara.

Jag är inte helt nöjd med planlösningen då "barndelen" har sina kvm på fel plats. Vi ska kika på den ikväll innan vi skickar till de tre resterande leverantörerna. Vi hade tidigare planerat in ett kallskafferi, men funderar på att utöka vitvarorna med en extra kyl eller sval. Billigare och dessutom får vi en större tvättstuga. Hade vi däremot valt ett hus med sekelskiftekänsla så hade kallskafferiet varit en viktig detalj kan jag tycka.
Nu tänker vi funkis!

Hej Hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar