torsdag 23 februari 2012

Vad vi lärt oss

Vad har vi lärt oss efter denna bamserenovering i nuvarande hus?

Att planera överdrivet mycket resulterar i kloka och genomtänkta val. Vi har planerat mycket, men ibland har det gått alldeles för snabbt. :-)

Det vi inte tar med oss i nästa hus;
- svart klinkergolv i badrummet. Mycket mycket dålig idé då allt syns. Blir vita fläckar efter kalk m.m.
- en kran (dessutom ful) där man balansera varm- och kallvatten så att man får en lagom värme. Jag kan inte räkna på handen hur många gånger jag bränt mig. Dessutom är det något fel som gör att det blir farligt varmt.
- svart stenskiva på köksön och "kaffeön". Såååå fin, men allt syns och den måste putsas varje dag mer eller mindre. Särskilt om man har en städstörning som jag.
- Målad MDF som fönsterbrädor. Blir märken av allt. I alla fall hos oss.
- Tvättstuga på det plan där man inte vistas större delen av tiden. Jättebökigt när man har småbarn.

Det vi tar med oss i nästa hus:
- Grått klinkersgolv i hallen. Minskar känslan av smuts.
- Takdusch. Helt annan känsla när man duschar. Smaksak.
- Färger i vitt, grått, svart och ljust ekgolv. Smaksak även här, men vi trivs i dessa färger. Kan man kalla det färger btw? ;-)
- Vår köksplanering är vi väldigt nöjda med. Lite litet, men jättetrevligt att laga mat i.
- Dörr ut på verandan från köket. Supermysigt.
- Tvättstugeinredning från Ikea
- Bra vitvaror

Jag kommer säkert på mer senare. Har ni några tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar